Na grząskich oesach Rajdu Polski najlepszy wśród kierowców Castrol EDGE Trophy okazał się Marcin Scheffler, wyprzedzając Huberta Ptaszka i Rafała Janczaka. Scheffler w klasyfikacji sezonu ma już 30 punktów przewagi nad Janczakiem i pewnie zmierza po tytuł mistrzowski.
Początek Rajdu Polski stał pod znakiem przewagi Arona Domżały, któremu pomogło doświadczenie w rajdach na szutrowej nawierzchni. Kierowca Fiesty z numerem 52 wygrał cztery pierwsze odcinki specjalne. Niestety, na kolejnych odcinkach pierwszego etapu Domżała stracił sporo czasu, co kosztowało go pozycję lidera – dzień zakończył na czwartej pozycji. Na trzech ostatnich sobotnich oesach wyraźnie przyspieszył Marcin Scheffler, co dało mu awans na pozycję lidera. Nieźle radził sobie także debiutant w CET, Luksemburczyk Hugo Arrelano. Po pierwszym dniu zajmował drugie miejsce, a trzeci był Hubert Ptaszek. Problemy z samochodami mieli Dariusz Poloński i Rafał Stalmach i to oni zamykali stawkę Castrol EDGE Trophy po siedmiu oesach.
W niedzielę na starcie pucharowych zmagań ponownie stanęło osiem aut. Aron Domżała chciał jak najszybciej zapomnieć o kiepskiej końcówce pierwszego dnia i narzucił mocne tempo, wygrywając pięć oesów z rzędu. I gdy już się wydawało, że nic nie odbierze mu zwycięstwa, na ostatnim odcinku przebił dwie opony. Stracił ponad sześć minut do zwycięzcy – Marcina Schefflera i szanse na zwycięstwo. Ostatni oes wygrał Dariusz Poloński, który wyprzedził o niemal 13 sekund jadącego bez trzeciego biegu i z uszkodzonym wahaczem Schefflera i o 43 sekundy – Huberta Ptaszka. Rajd Polski wśród kierowców CET wygrał Scheffler, na drugim miejscu znalazł się Ptaszek, a na trzecim – Rafał Janczak. Kolejne lokaty zajęli Marcin Górny i Hugo Arrelano.
Po pięciu eliminacjach Castrol EDGE Trophy prowadzi Marcin Scheffler (80 pkt), drugi jest Rafał Janczak (50 pkt), a trzeci – Dariusz Poloński (37 pkt). Scheffler jest więc zdecydowanym faworytem, do końca rywalizacji w tym sezonie został już tylko jeden rajd. Ale za jego plecami z pewnością będzie toczyć się zażarta walka o drugie i trzecie miejsce. Poza Janczakiem i Polońskim włączą się do niej z pewnością Hubert Ptaszek i Marcin Górny, zajmujący po pięciu eliminacjach czwartą i piątą lokatę wśród kierowców CET.
Sponsorem Pucharu jest Castrol EDGE, wiodąca marka olejowa na świecie. Castrol od lat angażuje się w sporty motorowe dostarczając najbardziej wytrzymałe produkty dla zawodników na trasach WRC czy Rajdu Dakar. Opracowując specjalne oleje Castrol przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych.
Partnerami Pucharu są firmy: G4 Garage, Michelin, GoPro, MSP Competition, Marwit, VW Bełtowski, Ford Pol-Motors, Autoguard, Magazyn Rajdowy WRC, Sportklub, Radio Eska, Live Motorsport, Ozoshi Racing. Partnerem logistycznym jest Grupa DBK.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/marcin-scheffler-powieksza-przewage-w-castrol-edge-trophy